האם מספרת: "שיבצו אותה בכפייה לסמינר לא איכותי" | האזינו

אסתי פלד 3 Comment on האם מספרת: "שיבצו אותה בכפייה לסמינר לא איכותי" | האזינו

גב' חני, שבתה שובצה לסמינר שלא מקובל עליה סיפרה לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "אנחנו שנתיים בהליך המייגע, אנחנו משפחה של בני תורה בעלי אברך שיושב ולומד. הילדים בני תורה, אמרו לנו שבשיבוצים יכניסו אותנו לאן שביקשנו" | שמוליק גרינברג ומשה ליאון הגיבו לטענותיה | האזינו

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גברת חני מירושלים, שבתה שובצה בכפייה לסמינר שלא מקובל עליה כלל, שוחחה עם אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", וגוללה את מסכת הצער ועגמת הנפש שמשפחתה עוברת בימים אלו: "בירושלים מתחיל כבר בכיתה ז' רישום לסמינרים, שזה פלילי. אנחנו שנתיים בהליך המייגע, אנחנו משפחה של בני תורה בעלי אברך שיושב ולומד. הילדים בני תורה, אמרו לנו שבשיבוצים יכניסו אותנו לאן שביקשנו" פתחה את השיחה.

"דחו אותנו כל הזמן, לפני שלשה שבועות, הודיעה לנו נערת קבלן שהעירייה שכרה, שאנחנו משובצים לסמינר כתר אותו פתח דרעי. זה שיבוץ בכפייה. אמרנו שלא מתאים לנו והגשנו ערעור. יש בנות שהזמינו אותן כבר למיון בסמינר שרצו, הודיעו להם שהן יכולות לקנות תלבושת כבר, ופתאום ללא הודעה מוקדמת הודיעו להן שהן משובצות בסמינר הכתר" המשיכה האם וסיפרה.

"כשקם סמינר בית מרגלית, חשבנו שהנה הציבור הספרדי ירים את ראשו, אני לא רוצה לדבר על מקומות, אבל לא נראה שזה קרה. בשביל ניסיון אם סמינר הכתר יצליח או לא, אני לא ישים את הבת שלי כקרבן. ברשימה של הבנות שנרשמו לשם, יש בנות ממשפחות שאינן בני תורה. אני לא רוצה שהבת שלי תהיה שם" אמרה.

"שמוליק גרינברג (מנהל האגף לחינוך חרדי בעיריית י-ם), הבטיח אצלכם בקול חי שכל בת תשובץ או איפה שהיא רצתה או במקום דומה. זה לא קרה. כולם מובילים אותנו בסוף למשרד הפנים. אנחנו רוצים להקשיב לדעת תורה, אבל אם זה המצב לצערי לא נצביע בבחירות".

תגובת גרינברג: "אנחנו נמצאים בערב חגיגי של פתיחת השנה, הצלחנו עד הרגע האחרון לשבץ את כל הבנות. אנחנו לא יכולים להיענות לכל בקשות של ההורים מכיוון שפשוט אין מקום. הבטחנו לשבץ בנות לסמינרים שהן ירצו או לדומים להם. סמינר כתר הוא סמינר מעולה שנמצא ברשימה אחת ם הסמינרים המבוקשים בירושלים".

"אני מבין את החשש של האם ממקום חדש, אבל כל סמינר ישן, היה פעם חדש. שיבוץ הוא בדרך כלל בכפייה, כי מי שמשתבצת, זה קורה כי לא קיבלןו אותה לאן שהיא רצתה, הסמינר הזה יהיה בו בנות טובות. אולי טעינו שלא עשינו את זה יחד עם ההורים, אבל זה קרה ברגעים האחרונים. כתר זה סמינר מהשורה הראשונה, עוד נשמע עליו רבות".

"גם סמינר מעלות וגם בנות אלישבע קמו מתי שהוא, והיו חדשים, והנה הם הצליחו. אנחנו סיימנו עם מלאכת השיבוץ, יש כאלו שערערו, אנחנו מטפלים בהם. עוד הערב נטפל בחלק מהמקרים" סיכם גרינברג את תמונת המצב.

גם ראש העיר משה ליאון עלה לתכנית והגיב: "אני מעורב בכל הנושא של הסמינרים, כי אני מעורב בכל נושא. זו בשורה לירושלים שהקמנו סמינר חדש ברמה גבוהה מאד מאד לספרדיות".

"בכל דבר יש אנשים שנפגעים, אנחנו פועלים לטובת הכלל, ומשתדלים שהפרט לא ייפגע. ההחלטה לפתוח סמינר חדש זו החלטה שדרשה הרבה אומץ. מקווים שהניסיון יצליח" אמר ליאון.

האזינו לריאיונות המלאים:

 



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    תודה לך
    את ממש השופר שלנו דיברת ממש לענין כולנו כואבים את המצב גם מי שאין לו בנות בשנתון הזה
    וגם מתחברים לסוף דבריך לגבי הבחירות
    ותודה לך אבי ממרן שתה נותן במה לנושאים כאבים אלו

  2. 2

    המציאות עגומה יותר ממה שחשבתם

  3. 1

    יש סטטיסטיקה בדוקה שמוכיחה את עצמה כבר כמה עשורים, שום בית ספר או תלמוד תורה ושום סמינר מבוקשים שנמצאים בכותל המזרח לפי דעת ההורים לא הוקמו על ידי מפלגה פוליטית! גם בחינוך העצמאי בתי ספר הוקמו על ידי גדולי ישראל ואנשי חינוך למופת! אחר כך הכל נכנס למסגרת של רשת החינוך העצמאי. כך במוסדות הספרדיים, כל התלמודי תורה המובחרים הם פרטיים זה עובדה!
    למה מנסים להכתיב להורים שיחשבו בכפיה כי המקום שהוקם על ידי אישיות פוליטית שם שיבצו את בתם הוא הכי טוב? ההורים לא מאמינים בזה ויש להם גם תובנה בריאה וגם זכות להסתמך על הסטטיסטיקה הברורה והעקבית! מתי ישכילו כל אחד ואחד להבין את מקומו? חינוך מופקד על ידי אנשי חינוך, ופינוי הזבל וסלילת כבישים מוטל על הפוליטיקאי!